Dla Studenta
Samorząd studencki
SAMORZĄD STUDENCKI WYŻSZEJ SZKOŁY MEDYCZNEJ W KŁODZKU:
Zgodnie z Ustawą o szkolnictwie wyższym samorząd studencki tworzą studenci studiów pierwszego i drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich prowadzonych przez uczelnię. Samorząd jest prawnym reprezentantem ogółu studentów przed władzami uczelni i jednostkami zewnętrznymi. Samorząd studencki prowadzi na terenie uczelni działalność w zakresie spraw studenckich, w tym socjalno- bytowych i kulturalnych studentów. Reprezentuje studentów na posiedzeniach Senatu. Aktywnie uczestniczy w imprezach, wydarzeniach i akcjach promujących zdrowie
i naukę.
Chcesz do nas dołączyć i czynnie brać udział w życiu uczelni, jesteś aktywny i kreatywny?
Dołącz od nas!
Skład Samorządu Studentów:
Przewodnicząca samorządu studenckiego:
Marta Adamiak
Wiceprzewodnicząca samorządu studenckiego:
Anna Głowacka
Skarbnik samorządu studenckiego:
Martyna Pijanka
Sekretarzv samorządu studenckiego:
Martyna Fleszar
Członek samorządu studenckiego:
Natalia Ogrodowicz
Członek samorządu studenckiego:
Alicja Radzewicz
Opiekun Samorządu Studenckiego
Anna Hiller-Janik
Anna Hiller-Janik
Urodzona 4 listopada 1980 roku w Częstochowie.
Związana z edukacją od 20 lat, Anna jest nauczycielem języka angielskiego, doradcą zawodowym w PSP1 Olesno oraz doradcą metodycznym w Opolskim Centrum Edukacji. Jest również wykładowcą na Wuższej Szkoły Medycznej w Kłodzku. Współtwórczyni innowacyjnego projektu dydaktycznego „Dzień Odkrywców Zawodów”, który łączy współpracę firm, uczelni i placówek edukacyjnych, a także autorka materiałów dydaktycznych wspierających rozwój edukacji.
Prywatnie pasjonatka ekologii, kotów i motocykli.
Koło naukowe
Studenckie Koło Naukowe
„Aurea mediocritas”
Wydział Nauk o Zdrowiu
Wyższa Szkoła Medyczna
ul. Objazdowa 5, Kłodzko
Celami Studenckiego Koła Naukowego „Aureamediocritas” są:
1. Rozwijanie i wspomaganie zainteresowań studentów umożliwiające poszerzanie wiedzy i umiejętności związanych z pielęgniarstwem, ratownictwem medycznym, fizjoterapią, kosmetologią i innymi zagadnieniami medycznymi.
2. Doskonalenie umiejętności praktycznych.
3. Rozwijanie życia naukowego wśród studentów.
4. Promowanie Wydziału Nauk o Zdrowiu Wyższej Szkoły Medycznej w Kłodzku.
5. Prowadzenie badań i analiz, gromadzenie informacji i materiałów związanych z wybranymi zagadnieniami (stworzenie bazy materiałów z zakresu kierunków: pielęgniarstwo, ratownictwo medyczne, fizjoterapia i kosmetologia, przydatnych w nauce oraz pracy zawodowej).
6. Podejmowanie działań i współpraca na rzecz promocji zdrowia w społeczeństwie.
7. Wdrażanie członków Koła do pracy naukowej (przygotowywanie przyszłej kadry pracowników naukowych).
8. Integracja środowiska uczelnianego.
9. Współpraca ze środowiskiem lokalnym.
Koło realizuje swoje cele poprzez:
1. Zrzeszenie osób zainteresowanych tematyką z zakresu pielęgniarstwa, położnictwa, ratownictwa medycznego, fizjoterapii i kosmetologii.
2. Organizowane spotkań poświęconych zagadnieniom związanym z szeroko rozumianą dziedziną medyczną (konferencje, wykłady, seminaria, debaty, warsztaty).
3. Kreowanie nowych przedsięwzięć (pokazy, wystawy, szkolenia) i wspieranie innych przedsięwzięć w instytucjach i ośrodkach o charakterze medycznym w zakresie wybranych działań prospołecznych.
4. Prowadzenie działalności popularyzującej dorobek SKN między innymi poprzez udostępnianie i publikowanie:
– raportów z badań,
– prac członków Koła,
– wszelkich innych materiałów związanych z indywidualną lub zespołową działalnością członków Koła.
5. Współdziałanie z władzami lokalnymi, regionalnymi i krajowymi oraz instytucjami prowadzącymi działalność w dziedzinie fizjoterapii jak również organizacjami pozarządowymi i społecznymi zainteresowanymi współdziałaniem w rozwiązywaniu problemów fizjoterapii i rehabilitacji.
Biuro karier

mgr Anna Hiller-Janik
e-mail: anna.hiller-janik@wsm.klodzko.pl
Przyjmuje: druga sobota miesiąca
przed spotkaniem prosimy o wcześniejsze telefoniczne potwierdzenie wizyty w dziekanie Uczelni.
mgr Anna Hiller-Janik
Doradca zowodowy
e-mail: anna.hiller-janik@wsm.klodzko.pl
Przyjmuje: druga sobota miesiąca
przed spotkaniem prosimy o wcześniejsze telefoniczne potwierdzenie wizyty w dziekanie Uczelni.
Celem pracy Akademickiego Biura Kariery jest maksymalne zindywidualizowanie podejścia do naszego studenta, aby zapewnić mu optymalny rozwój kompetencji budujących jego wizerunek zawodowy. W tym celu zachęcam studentów do udziału w indywidualnych spotkaniach doradczych oraz do udziału w udziału w warsztatach z zakresu autoprezentacji i sztuki budowania wizerunku.
Biuro Karier zajmuje się monitorowaniem karier zawodowych absolwentów, którego zadaniem jest przeprowadzanie badań w celu uzyskania informacji na temat jakości kształcenia, a opracowane statystycznie wyniki staną się wytycznymi do tworzenia nowych kierunków kształcenia oraz modyfikowania programów nauczania w celu dostosowania do wymagań rynku pracy. Badaniami objęci zostają absolwenci wszystkich kierunków i form studiów.
Monitorowanie karier zawodowych absolwentów rozpoczyna się od działań informacyjnych przeprowadzonych przez Biuro Karier, mających na celu wyjaśnienie studentom znaczenia badań i zmotywowanie do wzięcia w nich czynnego udziału.
Monitoring karier zawodowych absolwentów przeprowadzany jest za pomocą ankiet. Ankiety są rozsyłane pocztą elektroniczną do wszystkich absolwentów, którzy wyrazili zgodę na udział w badaniu podczas wypełniania karty obiegowej. Ankietę i prośbę o jej wypełnienie kierujemy do naszych absolwentów drogą elektroniczną po trzech i pięciu latach po zakończeniu studiów. Wyniki badań opracowane przez Biuro Karier podane będą w formie zbiorczych zestawień i wniosków wyłącznie o charakterze ogólnym.
Ocena przydatności wiedzy zdobytej podczas studiów do pracy zawodowej przez absolwentów stanowi dla naszej uczelni bardzo cenne źródło informacji dzięki którym podwyższymy jakość kształcenia a nasi absolwenci będą coraz bardziej cenieni na rynku pracy.
Biuro Karier zajmuje się również ze spotkaniami z pracodawcami, którzy na stronie internetowej mogą umieszczać oferty pracy.
Zachęcam do wykonania testu z zakresu obszarów kompetencji miękkich i wskaźnika intro i ekstrawersji na stronie Myers & Briggs’ 16 Personality Types | Truity Test dostępny jest w wersji angielskojęzycznej, co stanowi świetne ćwiczenie rozwijające kompetencje językowe.
Ankieta pozwalająca uświadomić sobie, jak lubimy pracować i czy wybrane przez nas miejsce pracy lub praktyk, będzie spełniało nasze wyobrażenia i oczekiwania.
Plan pracy Akademickiego Biura Kariery
Zadanie | Termin wykonania |
Ankieta dla studentów rozpoczynających studia-określenie celów zawodowych i oczekiwań ukierunkowanych na rozwój i budowanie kompetencji pomocnych w pracy zawodowej. | Październik |
Ankieta dla absolwentów-analiza profilów kariery zawodowej i ścieżki edukacyjnej. | Październik.
|
Analiza ankiet wykonanych przez studentów rozpoczynających studia-ewaluacja wniosków. | Listopad |
Warsztaty budowania kompetencji pracowniczych-komunikacja niewerbalna. | Listopad/Grudzień |
Poradnictwo indywidualne-analiza osiągnięć, analiza mocnych i słabych stron.
Indywidualne spotkania w wyznaczonych terminach na platformie Teams. |
Na bieżąco |
Współpraca z pracodawcami, udostępnianie ofert pracy i praktyk dla studentów | Na bieżąco |
Współpraca ze szkołami podstawowymi i średnimi, tworzenie dobrych praktyk i przekazywanie oferty edukacyjnej oraz budowanie relacji w celu prezentacji oferty edukacyjnej. | Na bieżąco |
Rozmowa kwalifikacyjna-warsztaty z zakresu autoprezentacji. | Kwiecień |
Techniki relaksacji i radzenia sobie ze stresem w miejscu pracy-warsztaty online. | Maj |
Elementy podstawy przedsiębiorczości-budowanie zasobów w oparciu o kompetencje własne -warsztaty dla studentów.(oraz możliwych gości-uczniowie wybranych szkół średnich). | Czerwiec |
Analiza działań rocznych, opracowanie raportu podsumowującego pracę w danym roku akademickim. | Czerwiec/Lipiec |
cz1. „Podatność na zmiany w życiu zawodowym
Współpraca międzynarodowa
O programie:
Wyższa Szkoła Medyczna w Kłodzku jest na etapie aplikowania o Kartę Erasmusa dla Szkolnictwa Wyższego (Erasmus Charter for Higher Education) przyznawaną przez Komisję Europejską.
Program Erasmus+ wszedł w życie 1 stycznia 2014 r. i zastąpił dotychczasowe programy: „Uczenie się przez całe życie” (oraz jego programy sektorowe –Erasmus, Leonardo da Vinci, Comenius i Grundtvig), akcję Jean Monnet, program „Młodzież w działaniu” oraz pięć innych programów (m.in. Erasmus Mundus i Tempus). Po raz pierwszy w historii programów edukacyjnych Unii Europejskiej, wspierane będą również inicjatywy związane ze sportem. Realizacja programu zaplanowana jest na siedem lat, czyli do roku 2020.
Założenia
Program Erasmus+ oferuje wsparcie finansowe dla instytucji i organizacji działających w obszarze edukacji i szkoleń, młodzieży oraz sportu w Europie.
Odpowiadając na wyzwania nakreślone przez dokumenty strategiczne europejskiej polityki (przede wszystkim strategię Europa 2020), program ma się przyczyniać
do rozwijania umiejętności jego uczestników oraz zwiększania ich szans na zatrudnienie, a także modernizacji systemów edukacji, szkoleń i wspierania młodzieży.
Priorytety
W swoich założeniach Program Erasmus+ nie różni się zasadniczo od zakończonego właśnie programu „Uczenie się przez całe życie”. Największy nacisk w nowym programie został położony na edukację formalną i pozaformalną służącą rozwijaniu umiejętności uczniów, nauczycieli i pracowników oraz poprawy ich sytuacji
na rynku pracy.
W praktyce program Erasmus+ umożliwia zagraniczną mobilność – wyjazdy w celach edukacyjnych (np. podjęcia studiów lub pracy, odbycia szkoleń
lub zaangażowania się w wolontariat) uczniów, studentów, kadry edukacyjnej i pracowników młodzieżowych oraz wspiera budowę partnerstw pomiędzy uniwersytetami, szkołami wyższymi i średnimi, przedsiębiorstwami i organizacjami non-profit na rzecz wzmacniania innowacyjności i budowania wiedzy.
W programie podkreśla się szczególnie znaczenie współpracy międzysektorowej (różne sektory edukacji, instytucje na różnym szczeblu i o różnym profilu)
i wzmacnianie efektu synergii pomiędzy sektorami edukacji a środowiskiem pracy.
Działania w obrębie sportu mają przede wszystkim wspierać inicjatywy mające na celu zwalczanie przemocy, dyskryminacji i dopingu. Na dofinansowanie będą mogły liczyć również międzynarodowe imprezy sportowe typu non-profit.
Organizacja roku akademickiego 2024/2025
Rok akademicki 2024/2025 rozpoczyna się 27 września 2024 roku i kończy się 30 września 2025 roku.
Uroczysta inauguracja roku akademickiego: 10 października 2024 roku
Rok akademicki obejmuje dwa semestry: zimowy i letni
Semestr zimowy trwa od 27 września do 27 lutego 2025 roku, w tym:
1. zajęcia dydaktyczne
Od 27 września 2024 roku do 22 grudnia 2024 roku
Od 8 stycznia 2025 roku do 23 lutego 2025 roku
2. Ferie zimowe od 23 grudnia 2024 roku do 7 stycznia 2025 roku
3. zimowa sesja egzaminacyjna od 17 lutego 2025 roku do 23 lutego 2025 roku
4. poprawkowa sesja egzaminacyjna od 24 lutego 2025 roku do 27 lutego 2025 roku
5. egzaminy komisyjne muszą być zakończone do dnia 10 marca 2025 roku.
Semestr letni trwa od 28 lutego 2025 roku do 30 września 2025 roku, w tym:
1. zajęcia dydaktyczne
Od 1 marca 2025 roku do 16 kwietnia 2025 roku
Od 23 kwietnia 2025 roku do 13 lipca 2025 roku
2. ferie wiosenne od 17 kwietnia 2025 roku do 23 kwietnia 2025 roku
3. letnia sesja egzaminacyjna od 14 lipca 2025 roku do 20 lipca 2025 roku
4. poprawkowa sesja egzaminacyjna od 10 września 2025 roku do 30 września 2025 roku
5. egzaminy komisyjne muszą być zakończone do dnia 30 września 2025 roku.
6. przerwa wakacyjna od 21 lipca 2025 roku do 30 września 2025 roku
7. dni wolne od zajęć dydaktycznych 2 maja 2025 roku.
Ośrodek Sportu i Rekreacji zaprasza wszystkich studentów Wyższej Szkoły Medycznej w Kłodzku do korzystania z oferty sportowo-rekreacyjno-noclegowej.
Oddajemy do Państwa dyspozycji szeroka gamę usług sportowych, rekreacyjnych a także korzystną ofertę bazy noclegowej ze śniadaniami oraz całodziennym wyżywieniem.
Koszt noclegu - 75 zł od osoby za dobę .
Liczba miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszenia.
Możemy zaoferować Państwu kompleksową ofertę, stosują duże rabaty na wszystkie nasze usługi tj. śniadania, zwiedzanie Twierdzy Kłodzkiej, wstęp na krytą pływalnię, siłownię, fitness czy też wynajęcie sali konferencyjnej.
Zastrzegamy sobie prawo do odwołania rezerwacji .